16/ På stan

Ja då var det dax för Bella att "göra stan" för första gången.Jag tycker det är viktigt att hundar får lära sig att vara i olika miljöer både lugna som stökiga. Och för att göra det lite extra jobbigt för Bella ringde jag Syster y så hon kunde följa med och ta med sig hunden MONZ (lite taskigt).Monz och Bella går inte så bra ihop för Monz tycker inte alls om henne. Vad det beror på vet vi inte men kanske beror det på att han är avis på henne för att hon är med mig. Det är så att Monz är uppväxt och uppfostrad hos mig men han fick flytta till Syster y när han var ca 6mån och varför han fick flytta är en lång historia.


Bella och Monz i stadsparken

Jag och Bella tog bilen hem till Syster y som bor i stan och gick därifrån till centrum. Vad vi inte riktigt hadde tänkt på var att det var vårmarknad i stan denna helgen så det var verkligen mycket folk på stan (jätte bra träning för Bella hi hi). Vi höll oss i utkanten av stan så vi slapp gå i den värsta gröten för där hadde inte ens en Dogo Argentino kommit fram. Bella var lite tveksam i början när vi mötte allt folk men sedan travade hon på som om vi var på vilken promenad som helst.


Var kommer allt folk ifrån?????

När vi var i stadsparken passade vi på att ta oss lite lunch.


Bella valde korvmenyn


Sedan var det dax för efterätten den får man ju inte glömma.


Bella valde mjukglassen

Sedan fortsatte vi våran stadsvandring och besökte olika statyer. Bella tyckte vissa var lite skumma för dom luktade inget och dom var stora men rörde inte på sig.


Syter y vände kameran fel.



Fotokurs kanske?????????


Absolut fotokurs!!!!!!!!!!!

Efter 1 tim på stan med allt folket och fotande hadde  Bella och Monz fått nog så vi fick traska hem med 2 st jätte trötta hundar. Jag måste säga att båda hundarna skötte sig exemplariskt och det känns jätte skönt att Bella klarade av att vara i en stökig miljö. Inte för att jag trodde något annan men man kan ju aldrig veta.
Eller??????????????????


fortsättning följer.......................


Kommentarer
Postat av: Susanne o Collin

Vad mysigt ni ser ut att ha haft det. Smakade korven bra?? Puss Collin

2010-05-22 @ 21:47:41
URL: http://www.collin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0