5/ Dagen D

Då var äntligen dagen D här att och vänta på att få åka till Lotta var nästan värre än att vänta på att sina egna barn skulle kläckas. Jag hadde säkert skickat minst 10 mail  om det nu räcker till Lotta under dessa 2 veckor som jag har väntat(stackars dig Lotta)och säkert ställt dom mest konstiga frågor.Men nu var vi på väg och våran kära vän SYSTER Y var med som "smakråd"

syster Y och Bale

Väl framme hos Lotta kände jag mig nästan yr av all spänning när jag klev ur bilen. Ifrån trädgården hörde jag dom mest grova skall som jag har hört komma från en hund (och jag tänkte för mig själv vad har jag gett mig in på). Men tvekan var kortvarig för när dörren öppnads och en kvinna kom ut med ett stort leende och ropa VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLKOMNA kände jag att detta var rätt.
Lotta, jag, syster Y och Bale

Lotta bjöd på fika och kaffe i det DÅ vackra vädret och vi fick träffa alla Lottas underbara hundar(fast dom stora kan jag erkänna att dom kastar man sig inte runt halsen på första gången man träffar dom.) Men valparna kunde man ta med sig alla hem fast som tur var alla bokade då.

valparna

Som alltid så tar ju det roliga slut någon gång så även denna gång fast jag skulle kunna sitta i flera timmar med Lotta och bara prata Dogo Argentino (för ska man prata med någon om Dogo Argentino så skall man prata med Lotta det är så sant som det är sagt). Lotta lever för denna rasen och har varit med från början när den togs in i Sverige och  hon kämpar för att den skall leva vidare TACK FÖR ATT DU FINNS. Lotta sa när vi var i Träslöv på våran semester så var vi välkommna när som helst för det tar ju bara 15 min till Tvååker från Träslöv. Sen måste jag  ju berätta att vi tingade en tikvalp från nästa kull som hon hadde planerat (vem blir förvånad) så nu börjar en lång väntan IGEN.

fortsättning följer...................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0