3/ Uppfödare

Att hitta uppfödare till Dogo Argentino eller vilken hund som helst är väl inte så svårt eller??????? Men att hitta just DEN uppfödaren som passar dig Är svårt. Hur skall man veta???????. Mycket hjälp kan man få från SKK det fick jag dom mailade hem en lista till mig på alla godkända Dogo Argentino uppfödare i Sverige tack SKK men sen då????????????????. Jag gick på magkänslan för det brukar funka för mig.

Bellas mor

Jag gick igenom listan och fastnade för en kennel i Älvdalen KENNEL GRANDE ESPLENDIDOS. Jag tog luren och ringde kenneln och fick tala med en kvinna som heter Maggan. Jag fick förtroende för Maggan direkt och vi pratade säkert över en timme. Maggan gav mig mer kött på benen så när vi la på blev jag mer säker på att en Dogo var rätt ras för oss. Eftersom jag aldrig hadde stött på eller sett en Dogo Argentino live ville jag ju gärna åka till Maggan men för en dagsutflyckt tyckte vi det var lite långt att åka till Älvdalen.

Bellas far

Maggan tippsade oss om en kvinna i tvååker vid namn Lotta som hadde kenneln BAD DADS KENNEL och som föder upp Dogo Argentino (tack Maggan för detta tippset). Sagt och gjort jag tog luren igen ( tack gode gud för telefonen) och ringde Lotta.

Lotta med en underbar Dogo Argentino

fortsättning följer...............  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0