27/SOFIERO

Vilken stad Helsingborg är.Jag har tidigare aldrig varit där men nu när vi skulle ställa Bella så var det i Helsingborg och i slottsparken Sofiero. Jag blev helt tagen av staden så hit kommer vi att styra vår husbil många gånger.
Fast det får bli nästa sommar

ingången till Sofiero


Ja ja nog om det. Det är ju faktiskt Bella denna bloggen handlar om och inte några semestertripps tipps.
Bella ställdes för första gången i junior klassen och den är 9-16 mån. Idag hoppas vi på ett CK och för er som inte vet så betyder det Champion kvalite.Och visst har våran Bella det?

 
Champion rakt igenom (tycker jag hihi)

Bella uppförde sig jätte bra i ringen fast lite sprallig var hon. Men det tycker jag att hon kan få vara IBLAND. Hon är ju bara 9 1/2 månad.


snälla lite bus bara "bossen"


Dagen blev lyckad även fast Bella inte fick det vi hadde hoppats på. Det blev ett HP och ett 1:a pris och det är inte alls dumt det.

Bedömning

Trevlig ung tik
Rätt musklad
Kunde haft mörkare ögon (hallå eller tittar vi på samma hund????????)
Huvudet håller fortvarande på att utväcklas. (hmmm?????)
Kunde haft rakare topline
Behöver mer ringträning
Coolt temprament.

Domare Ligita Zake


Ja ibland är det verkligen svårt att se vad dom har skrivit på bedömmningen men vi är super nöjda och njöt verkligen i fulla drag av att vara i Helsingborg.


inne i slottsparken


lilla vattenhålet


mycket hundar med hussar o mattar var det


ljuvligt vackert


Men höjdpunkten var denna dagen att få se  GAMMLINGEN BAD DADS BAD BOY som ägs av vår kära uppfödare Lotta. Idag ställas han för sista gången. Jag höjer på hatten och ger honom en stor fanfar (tut tut tut tuuuuuuuuuut). Att denna herre är 11 år kan man inte tro.

Titta och njut på honom







Jag vill tacka min underbara sambo som ställer upp i ur och skur.

TACK FÖR ATT DU ÅKTE MED FAST DU VAR JÄTTE SJUK

I<3Y


fortsättning följer...............


Kommentarer
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Jag blir så stolt och rörd över allt ditt beröm! Tänk att bara ha sådana valpköpare!

Men tänk på att det är DU som har gjort din hund till vad hon är i dag! Ska du inte lägga in en intresse anmälan till körkortet????????????? VAAAA!!!

Kram Lotta

2010-09-23 @ 02:24:37
URL: http://baddads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0