13/ Vår baby

Ja då var det dax att för första gången lämna bort min "LILLA BABY".Bella skulle lämnas in på hinnareds hundpansionat ett dygn för att "lära sig att stå på egna ben". Jag personligen tycker det är jätte nyttigt för hundar att vara på pansionat. DOM behöver ju lika mycket som vi ha semester från oss och ha lite kul på egen hand. och det är ju såå åååååå bra att det finns när det krisar sig med BARNVAKT. Men det är faktiskt inte alla hundar som klarar det utan kan komma hem som ett "NERVVRAK ". Jag ringde till min underbara uppfödare Lotta och rådfrågade om hon trodde Bella var mogen för detta OCH VAD TROR NI HON SVARAr????????????????.
DU HAR EN DOGO ARGENTINO VAD SKULLE HÄNDA HENNE. Ja vad skulle hända? hon kanske skulle bli ledsen, sakna oss (mest mig hihi) bli rädd, kanske glömma bort oss ja vad som helst som kan hända när man lämnar bort sin "BABY" första gången.


en baby

Lotta lugnade mig och sa att det kommer att gå jätte bra och jag litar på henne så jag blev lite lugnare. När det började närma sig dagen hon skulle lämnas började jag att hitta på många olika saker för att slippa lämna henne.DÅ HÖJDE SYSTER Y (min vän mii) RÖSTEN ÅT MIG OCH SA. NU ÄR DU INTE SÅ TUFF LÄNGRE HAR DU GÅTT OCH BLIVIT MÄNSKLIG DET ÄR JU BARA EN HUND SÅ SÄGER DU JU TILL ALLA ANDRA. Ja ja jag får väl erkänna jag har blivit lite mänsklig då sa jag till henne. Hon bara skratta och sa vad sköööööööööööönt att höra. 

lite större baby

Lördagen kom och Bella skulla lämnas jag hadde sådan tur att John var den som fick lämna henne för jag jobbade (pust vad skönt då slipper jag vara den dumma som lämnar henne ur hennes ögon sett).När John var på väg hem ringde han mig och berättade att allt gått bra (som om han hadde sagt något annat om det inte hadde gjort det då vet han att jag hadde hämtat henne direkt) och att två tjejer hadde gått ut och lekt med henne medans han och dom på pansionatet hadde pratat lite.

Vad sköööööööööööööönt det var att ha det gjort då behöver man inte gå igenom detta igen.


P.S Berättade jag att jag bara ringde EN gång till pansionatet för att höra hur det gick D.S

Dygnet gick och det var dax att hämta hem våran BABY det var även denna gång John som fick åka (fast nu hadde jag gärna åkt ut för då blir ju jag den SNÄLLA som räddar henne från det okännda stället ur hennes ögon sett hi hi). Bella blev jätteglad när John kom och inte verkade hon ha fått några större men heller. Dom på pansionatet sa att allt hadde gått jättebra och hon var såååååååå välkommen igen. Ja det var ju skönt att veta att allt gått bra och att hon var välkommen tillbaka. Men nu dröjer det nog ett tag innan nästa gång för guuuuuuuuuud vad jobbigt jag hadde det.


fortsättning följer........................ 


Kommentarer
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Ser du! Vad var det jag sa? Nemas problemas!Men man kan få dåligt samvete för mindre. Dogon har en tendens att manupulera sin ägare och kunna se väldigt olycklig ut vid tex. sådana här tillfällen. Men hur var det nu din vän sa atgt du brukade säga? Jo! Det är bara en hund! Jättesmile!!

2010-05-11 @ 17:32:37
URL: http://baddads.se
Postat av: Syster y

Ja min älskade vän, du har "hittat" hunden i ditt liv så är det bara, precis som du känner för Bella känner jag för Månz å du kallade det för trams, skämm inte bort honom de e ju "bara" en hund.

Löv you syster yster <3 puss

2010-05-11 @ 20:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0