24/Jiiiiipiii för spårlina

Nu när Bella löper vill jag inte ha denna damen lös i skogen med tanke på att man inte kan lita på denna dam att hon kommer när man ropar. Det kan ju faktiskt vara så att det finns roligare saker att lukta och titta på när man är mitt inne i sitt första LÖP (typ en hanhund). Och inte är det roligt att gå i skogen med koppel heller så VAD GÖR MAN. Jo tippset jag fick var att låta Bella ha spårlinan släpande efter sig i skogen.


vad hänger du eftrer mig för ????? din orm.

Tanken var att om något skulle dyka upp eller om Bella skulle få för sig och dra så skulle jag "SLÄNGA" mig efter spårlinan(vilken syn) om nu Bella var en bit bort.


en bit bort var det ja.

Ja till en början tyckte jag att det verkade besvärligt men värt att testa iallafall. Jag trodde att linan skulle fastna överallt men det visade sig att linan var gjord av nylon så den var välldigt följsam och fastnade inte alls som jag trodde.


man kan springa både här......

Nog för att linan blev både lerig och blöt men med ett par handskar på så gjorde det inget. Lätt att tvätta av den var det oxå.

 
......och där

Så utvärderingen av detta blev 5 + av 5 möjliga fast man kan ju aldrig komma ifrån att helt lös är ju skönast men ett jätte bra tipps till er alla.



är det en hane där borta tro????????



fortsättning följer..................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0