45/ Dessa vakthundar

När vi köpte våran underbara Dogo Argentino Bad Dads Miss Rebell " Bella" visste jag helt och hållet vad vi gav oss in på. Jag visste ALLA fördelar och nackdelar och jag kan säga att den enda STÖRANDE nackdelen är att hon vaktar såååååååååå enormt.


håll er på avstånd!!!!!

Nog för att Dogo Argentino ÄR en vakthund så kan man ju ändå hoppas på att man får hem en med lite mindre vakt i. Och det hoppades vi på!!!!!!!!! Jag har pratat med andra Dogo ägare och vissa (ganska få faktiskt) har aldrig hört sina Dogo skälla . (hmmmmmmmmm). Nog för att dom får ge ifrån sig ett eller två varnings skall det är helt ok. Men Bella bara VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLAR helt enkelt och kastar sig mot staketet så förbigående nästar ramlar  bakåt. Kan säga att jag själv skulle bli helt skiträdd om det hände mig.



Åååååå jag blir sååå arg på alla som kommer förbi och STÖÖÖÖÖÖÖr mig.


När vi försökt med alla tipps och ideer som jag fått gällande detta och inget har funkat. Så gick vi till en hundbutik och köpte antiskall halsband det fick kosta vad det kosta (och det KOSTADE). Först köpte vi ett som man kunde styra själv genom att trycka på en dosa så sprayade det på henne. Det var så där bra två gånger fick vi lämna in det för att det slutade spraya. Sen så spraya det ju inte direkt när skallet kom utan det blev ju en fördröjning på det + att vi hela tiden fick ha kontrollen i handen och vara beredda. Så nääää det var sådär bra.



såååå bra


Vi bytte till ett annat halsband utan kontroller som reagerade på hundens stämmband DIREKT när dom gav ifrån sig ett skall OCH DET VAR SUPER BRAAAAA. Nu går Bella bara i trädgården och gruffar när någon går förbi och det tycker vi är HELT OK.

FAST DET BÄSTA HADE JU VARIT ATT BO PÅ LANDET UTAN GRANNAR SÅ SLAPP NÅGON STÖRA VÅRA HUNDAR.

NÅN SOM HAR ETT HUS PÅ LANDET TILL SALU????????????;)


fortsättning följer............


Kommentarer
Postat av: Mona

Haha snygg hon är på andra bilden.

Vart skaffade ni de andra halsbandet? Har en vän som är i stort behov av det!

2011-01-14 @ 14:54:25
URL: http://jagmona.blogg.se/
Postat av: Mona

å tack, ska smsa henne det direkt. Hon har snackat om att hon behöver ett sånt halsband för hon testade också den med kontrollen och den var inte alls bra.



Men här har du mitt nummer 0704571869, smsa mig så kan vi ju kika på fotandet.



kommer nog fota din bella på sommaren med om vi jobbar samma tider:)

2011-01-14 @ 18:17:21
URL: http://jagmona.blogg.se/
Postat av: Cissi

har själv en hund som vaktar bilen, så otroligt jobbigt. :/

2011-01-15 @ 10:33:42
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com
Postat av: Susanne o Collin

Bella är en klok vovve. Hon skäller aldrig när jag och Collin passerar :-))

2011-01-15 @ 18:41:23
URL: http://www.collin.cybersite.se
Postat av: Tina

En hälsning från Bellabus... Hon har just letat efter min tonsiller :), lite extra godis och bus i snön har det blivit! Tack för jag får ta hand om henne, hon är verkligen en underbart fantastisk liten fröken! Bella skickar en hopp o studs med en blöt slabbe puss!

2011-01-15 @ 21:28:49
Postat av: Anonym

Dogon ÄR inte en vakthund,det är en JAKT hund..

2011-01-17 @ 21:10:57
Postat av: Simone

Bolt va med en hund som vaktade hemmet .. va det någon som va för nära våran ytter dörr så sa han till oss genom att morra .... Och gå till dörren..

2011-02-04 @ 19:14:50
Postat av: linda & azi

hej! hittade er blogg, genom att söka dogo argentino blogg, jätte fin hund ni har! :) jag har en vit amstaff, så är svaga för vita hundar. jag har länge sneglat över en dogo. vad brukar du ha din hund till? :)

2011-02-15 @ 14:50:56
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0