25/ SÄVE 22/8 2010

Ja då var det på med finkostymen igen och Bella skall badas ,kammas,och putsas JA tro det eller ej men det är DAX för utställning igen. Jag måste bara säga att mycket roligt har jag gjort i mitt liv och att åka på UTSTÄLLNINGAR med hela familjen är ett bland det roligaste som jag har upplevt.


 Jag,Bella och Ronja med matte Malin

Denna gång bar det av till Säve galoppbana på inofficiell Valp och veteranutställning. Det var extra pirrigt denna gången för Bella var i sitt första höglöp och man visste ju inte riktigt hur hon skulle hantera detta. Och vem vet det kanske skulle hänga en hel klase med hanhundar efter henne.


måste bara hålla koll på muffen där bak

Idag har vi tufft motstånd oxå för i Bellas grupp var hennes bror Bolt med och det är en riktig snygging att fajtas mot och idag har jag och Bella bestämt att vi skall ta BIR:et ifrån dom.


 
Bolt i ringen. Vilken snygging!!!! det blir svårt att ta BIR:et från dom


Men denna dagen var inte Bolts dag tyvärr utan det blev Bellas dag. Vi tog hem BIR:et för första gången mot Bolt och kännslan jag hadde går inte att beskriva. VILKEN JÄVLA HUND JAG HAR (var bara tvungen att skriva
det) TACK LOTTA. Denna tik är helt ENORM (i mina ögon sett).


jiiiiiipiiiiiiiii vi tog det

Bedömmningen

Feminin tik med välskuret huvud
Mörka uttrycksfulla ögon
Väl ansatta öron
Väl tillbakalagd skuldra
Något rak överarm
Utmärkt bröstkorg
Välver något över länden
Utmärkt lårben
Väl knutna tassar
Rör sig trevligt runtom
Trevligt temprament

Domare var Teres Johansson



nu är jag väl värd lite godis  "Bossen"

Ja då var det bara att vänta till eftermiddagen då vi skall vara med i VALPFINALEN. Denna väntan är dryg men värd att vänta på. Det finns ju så mycket snygga hundar att titta på och trevliga människor att prata med.


Bella träffade den supersnygga rottisen Pixi henne önskar vi lycka till i framtiden.

Tyvärr kom vi inte långt i valpfinalen men att bara komma dit är en vinst. Nu är det bara att ladda om till nästa gång.


Lotta stolt uppfödare

JAG VILL TACKA MIN FAMILJ FÖR ATT NI FINNAS MED OCH DELAR DENNA GLÄDJE MED MIG.

och alla "Bad Dadare" som fanns med.



fortsättning följer................


Kommentarer
Postat av: Susanne o Collin

Bra jobbat!!!

Inte konstigt att killstackarn förlora om Bella var i höglöp :-)) Han hade väl annat att tänka på :-))

Fast så klart....snyggaste hunden vinner ju!!!

2010-09-05 @ 20:00:18
URL: http://www.collin.cybersite.se
Postat av: annika B

superghrattis ha fan va bra ......ser fram emot flera vinster med baddadsnamnet, hehehe .Inte illa ment men jag har i minnnet fortfarande samma ring samma dag och detta lever jag satans länge på ....tvååker talar jag om åter igen tack alle man för en trevlig dag, från en vemodig skrolla.//A

2010-09-06 @ 21:21:11
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Ja du-på Lördag börjar det på riktigt! jag och The Old man ska skälla ut er rejält! Jag lovar att Vi hörs på långt håll. Kram och håller tummarna för er-Lotta

2010-09-07 @ 04:57:26
URL: http://baddads.se
Postat av: Mona

vilken glädje du har när ni vinner!!! skitkul och se! grattis till er!!!

2010-09-07 @ 09:27:05
URL: http://jagmona.blogg.se/
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Du får missförstå oss rätt när det gäller utskällningen!!!!!!!!!!!!

Ja, ja-det blir Bales sista utställning-STOR tack och avskedsföreställning från honom. Som säkert kommer att gå till historien!!!

Kram lotta

2010-09-08 @ 14:20:01
URL: http://baddads.se
Postat av: Mona

sådär! Vad kul det va och se dig idag!

Jo lite frågor och info här då..

Har du någon spec tanke på hur du vill ha fotona, om det ska vara ute i naturen, på lekplats, ute vid betonghus som bakgrund m.m. Bara jag får en idé så kan jag hitta en plats:)



Och så tänkte jag ta lite olika foton, förhoppningsvis lyckas jag få till det med 50 st bra foton, så jag kommer ev fota Bella med ca 2-300 bilder för att få fram bra 50 bilder.



Alla bilderna kommer tas i färg på kameran, men jag redigerar dem i efterhand på datorn. Jag tänkte ca:



20 svartvita på Bella, redigerad på photoshop

5 svartvita på Bella och dig, redigerad på photoshop

5 i färg på Bella och dig, redigerad på photoshop

10 färg på Bella, redigerad på photoshop

10 orginella utan redigering.



Jag kommer inte redigera för mkt så utan ändra mkt mer ljus, contrast, exponeringar och förbättringar på vissa områden så att det fortfarande ser ut som Bella.



Bilderna kan ta allt från några dagar till max tre veckor att få klara.



Mejla mig på mona_g_90@hotmail om ditt nummer, och om idé till bakgrund och vad du tycker om förslaget på antal foton m.m så hör jag av mig om plats på söndag:):)



Massa kramar



2010-09-08 @ 20:40:12
URL: http://jagmona.blogg.se/
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Grattis till SNYGG uppvisning i dag på utställningen Sofiero! Du kan vara stolt över tösabiten! 7 st dogos att slåss imot och den FÖRSTA riktiga utställningen som verkligen gäller! Så du ska veta att JAG ÄR STOLT ÖVER ER! Du fick ju både rusett och buckla!

Kram-Lotta

2010-09-11 @ 20:46:54
URL: http://baddads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0