2/ Så kom dogon in i vårat liv



Hundar har alltid varit ett stort intresse för mig och gärna STORA hundar. Mina två senaste STORA hundar har varit Rottisar en hane som hette Gaston som blev 8 år


Våran älskade stora nallebjörn Gaston


Och tiken Dina som blev 6 år
Vi saknar dig Dina

När Dina somnade in i Augusti -08 efter en tid av sjukdom var sorgen stor och i skrivande stund rinner tårarna på min kind. Jag visste att en Rottis skulle vi ha igen så vi började leta uppfödare både i och utanför Sverige. Då kom en vän till oss och sa jag har hittat en ras som skulle passa er det är en Dogo Argentino. Vad sa du??????????? jo en Dogo Argentino sa han. Har jag aldrig hört talas om sa jag och sprang hem till datan och gogglade (tack gode gud för datan).
Bella en Dogo Argentino 8 veckor

När jag såg den vita stora hunden första gången tänkte jag njaaaaaaaaaaaaaa sådär. Men ju mer jag läste om rasen och ju mer jag tittade på den ju vackrare blev den. Till slut blev det JOHN EN SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅN VIT VACKER HUND SKALL VI HA.

Jag såg vad John tänkte
DÅ VAR DET DAX IGEN BARA ATT BÖRJA LETA UPPFÖDARE

John och Bella i myssoffan 

fortsättning följer.................. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0