12/ UTSTÄLLNING

Lotta våra underbara uppfödare mailade mig en dag och skrev att den 28 mars var det utställning i varberg och vi måååååååååååååste bara vara med för 3 st syskon till Bella skulle komma. Självklart kommer vi svarade jag Lotta det är ju detta jag har gått och väntat på. ATT FÅ VISA UPP MIN VACKRA DOGO ARGENTINO.Som jag tidigare har nämt så har vi ju stora planer för denna tös och nu börjar verkligen äventyret.

visst är hon vacker??????

Veckorna gick och det blev söndag den 28 mars. När jag vaknade så var jag sååååååå pirrig i magen det skulle bli så spännande. Väl nere i varberg mötte Lotta upp oss och visade oss var vi skulle vara (tack för det Lotta jag kände mig som en yr höna när jag kom dit).Bella tyckte det var sååååååååååå hemskt i början att gå in i hallen med så mycket andra hundar så jag var nästan på väg att åka hem med henne för hon kröp nästan ur sitt eget skinn.

i väntan på att få gå in i ringen.

Men vi tog det lungt och tillslut tyckte Bella att det var riktigt kul på utställningen ( skönt då slapp vi åka hem). Det visade sig att Bella var enda tiken i rasen så vi skulle få gå in själva i ringen och det var ju minder roligt tyckte matte MEN MEN vad gör man inte för att visa upp sin PRINSESSA.
Bella och matte i ringen.

Bella skötte sig jätte bra i ringen även fast matte var så pirrig så hon nästan kissade på sig (tur man övat kniiiiiiip övningar). Och John John som jag tror domaren heter var jätte duktig och trevlig(honom hoppas jag man träffar på fler gånger).

Bellas bröder Bolt,Grimmeton,Dunken

Vi fick med oss 3st rosetter hem HP(heders pris)BIM (bäst i motsatt kön) och 1:pris (hon var ju själv i tik klassen)


Bella,Bolt med John Jonh


Bedömmning

'Feminin tik
Underbart huvud
Vackra ögon
Något valpiga öron
Bra rygg
Något sluttande kors
Välburen svans
Underbart vinklad
Rör sig väl för åldern
VÄL VISAD (jag tackar )


Men dagen var inte slut där LILLMATTE skulle ju gå med Bella i klassen BARN MED HUND och det gick sååååå bra att jag nästan grät av att se dessa två underbara varelser ihop( snyft snyft)

Bella och lillmatte

Efter en lång och rolig dag avslutades den hemma hos Lotta för att titta på dom nya underverken som hadde kommit till världen. Och vad hittar inte jag där då Jo en helt underbar Dogo ARGENTONO valp som heter LADY GAGA och är en pirat JAG TROR JAG ÄR KÄR IGEN.Men som tur var så har jag ju fortfarande en valp och inte vilken som helst utan det är MISS"BELLA" REBELL.

fortsättning följer.........................


Kommentarer
Postat av: Susanne o Collin

Nu har vi varit och hälsat på en stund. Vilken jättefin sida. Nu länkar jag hit så kommer jag kika in med jämna mellanrum. Ha det!!!

Susanne

2010-05-13 @ 19:58:59
URL: http://www.collin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0