11/ Ha kul

Veckorn går och Bella "växer" sakta men säkert in i våran familj (men fysiskt växer hon djääääääääääääääääääää.......gt fort). Det visar sig att denna DAM MISS REBELL som hon heter enligt stamtavlan är en envis VARELSE med ett STOOOOOOORT HJÄRTA av GULD (helt otroligt Lotta att du märkte det bara på något dygn du är bäst). Jag kan bara säga att hon har TROLLBUNNDIGT mig helt.

vem kan motstå denna vackra varelse

Vi har stora planer för denna vackra dam och steg ETT är valpkurs på Borås Brukshunds Klubb. Jag personligen (och många med mig som jag vet) tycker att det är viktigt att man har "pli" på sin hund det gäller alla hundar stora som små (men särskilt viktigt tycker jag det är för stora hundar). Jag som hundägare har ett stort annsvar och det är viktigt att hunden fungerar i samhället. På en valpkurs får hunden lära sig att vara med många andra hundar och människor samtidigt. Vi lär valpen lite baskommandon som sitt,ligg.hit.stanna. Sedan får vi känna på budföring, uppletande, och spår, och jag kan säga att uppletande och spår tar på hunden 10 gånger mer än en långpromenad.

då var det ligg

Men som sagt det är ju så mycket i vardagslivet som det skall tränas på oxå som bara detta att åka bil. För mig är det viktigt att mina hundar fungerar i bilen så det måste tränas. Att klippa klor är oxå viktigt att träna på (för vem vill fightas med en 55 kilos Dogo Argentino varge gång man skall klippa klorna).Och ta bara ordet LÅSS vilket viktigt kommando för hunden att kunna. Ja jag kan säga att hela dagarna känns som träning för både mig och Bella ny saker dyker upp hela tiden. Men man får inte glömma att all träning skall vara rolig och att man alltid har KUL MED SIN HUND (och det har vi).

ståträning för framtida utställning
 

fortsättning följer.................................





Kommentarer
Postat av: LOTTA HELLSMAN

Vilken underbar sida-den får mig både att skratta och gråta!JAG känner mig så hedrad över ERT förtroende för mig.

Jättekram LOTTA

2010-04-18 @ 14:17:07
URL: http://baddads.se
Postat av: malin

hon är underbart fin!!!

får se till att träffa henne i sommar :)



nu är snart min benhinneinflammation helt över och hoppas på att examensarbetet inte ska ta för mycket tid så vi ses på gymmet snart med :)



kramar

2010-04-23 @ 20:29:25
URL: http://sundaychic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0